Албум от чувства


 Хората са ми казвали, че не мога да пътувам във времето. Че няма начин да се върна някъде, отдавна, преди години в някой конкретен момент. Времето тече и моментът, който имаш, всъщност е сегашният. А на мен все ми се е искало да отпътувам някъде, преди година, две, три и да се върна там.. Само във филмите съм гледала това. И днес се чудих какво да измисля, за да се върна, просто за малко. Не да оставам, не ми е нужно.

 Често ми се случва да се връщам у дома и да гледам снимки от миналото. Да разглеждам албуми и да си представям детството ми, виждайки животът като на лента на тези хартиени изображения. Днес също си мислех - Това ли е единственият начин да се върна там? Все съм се чудила дали онези машини на времето, които виждаме в приказките...Тях дали можем да ги пресъздадем в реалността? Чакай, "пресъздадем"? Прекалено модерна дума, както всичко покрай мен. Свят на машини, а нито една за пътуване във времето. И както си разсъждавах, изведнъж усетих онова чувство.. от преди няколко месеца. Уж е декември, а се усети като юли..И си казах, "Чакай, дали наистина е декември или пък е юли?" После се сетих, че са ми казвали че машина на времето все още няма, така че явно е декември. И продължих.. След малко минах през една закътана улица, където някога съм се смяла или пък ми е било тъжно. Може би е било приблизително преди година и четири месеца. Значи е било август. За момент ме обзе чувството от август месец, онази година. Преживяното от тогава сякаш се повтори. Сякаш изживях момент от моя живот два пъти. Погледнах пак календара и видях, че е 18 декември и пак разбрах, че е невъзможно да е август. И продължих.. Разочаровах се, че имаме машини за всичко. За снимки, за комуникация, за клипове, но не и за пътуване във времето.
Сега стоя пред друга машина и се опитвам да ти разкажа преживяното. И се досещам, че всичко онова живяно наново, описано по-горе е пътуване във времето. Когато съм се почудила дали е декември или август, със сигурност е било август. Ако питаме науката, тя ще ни каже, че в мозъка еднакви неврони реагират от новата ситуация и така пресъздават старата. Но за мен това е прекалено сложно и аз в този момент осъзнах, че машина на времето всъщност има. И не им вярвай, ако ти кажат, че тя е само в приказките.

Коментари

Популярни публикации